Jeżeli zajmujemy mieszkanie będące własnością komunalną lub spółdzielczą możemy wymagać napraw lub wystąpić o zwrot kosztów za przeprowadzoną naprawę do właściciela budynku. Możemy wystąpić o zwrot kosztów naprawy, jeśli awaria powstała na skutek zaniedbania właściciela. Na przykład, gdy pękła nam rura, zgłosiliśmy awarię nie doczekawszy się naprawy dokonaliśmy jej na własny koszt. Wówczas możemy wystąpić do właściciela o zwrot kosztów. Umowa o najmie lokali precyzyjnie określa, że właściciel powinien zapewnić najemcy sprawne działanie urządzeń technicznych, które umożliwiają korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, ciepłej i zimnej wody oraz kanalizacji. Jeżeli któreś z tych urządzeń wymaga naprawy najemca może jej zażądać a nawet wyznaczyć termin graniczny wykonania naprawy. Gdy on zostanie przekroczony najemca ma prawo przeprowadzić remont na własny koszt i obciążyć nim właściciela.
[sam_zone id=”6″ codes=”true”]